Home / Handelsbetingelser
NORDFJELD A/S
Tagtækkervej 11
5230 Odense M
info@nordfjeld.dk
På nordfjeld.dk kan der betales med betalingskort. Vi accepterer betaling med kredit- og kontantkort (Visa, Mastercard, Dankort og bankoverførsel). Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afhentes/afsendes fra nordfjeld a/s. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Det er muligt at betale via bankoverførsel til Nordfyns Bank – 6866-0001062882. Vi sender/bestiller dog ingen varer, før betaling er registreret. Benyt venligst ordrenr. På din ordrebekræftelse, som besked til modtageren ellers kan vi ikke identificere betalingen (obs.! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen).
Ved køb af lagervarer vil der gå 1-3 hverdage, til vi sender dine varer, herefter er leveringstiden 2-5 hverdage. Hvis det ikke er lagervarer og der går mere end fem hverdage før vi modtager varerne fra vores leverandør, så får du naturligvis besked herom. Har du brug for en hurtig levering, skal du blot kontakte os eller skrive det i bemærkninger.
Såfremt du vælger at få leveret uden kvittering / modtagerflex dvs. At varen må stilles i carporten eller lign., så er det på dit eget ansvar.
Pakker sendes med GLS vil du have leveret til din leveringsadresse, så vælg ‘GLS Pakkeshop’ – det koster kr. 39,- eller gratis, hvis du køber for over kr. 750,- og selv kan hente din pakke. Du kan hente på posthuset tættest på din leveringsadresse, benytte pakkeboksen eller selv vælge afhentning i én af de mere end 1.100 GLS pakkeshop i Danmark.
Du vil modtage en email- og/eller sms-advisering, når din pakke kan hentes. Husk at medbringe billed-id og adviseringen fra PostNord eller GLS.
Der er selvfølgelig også mulighed for at hente bestillingen i vores butik i Odense sø. Vi ringer med besked om du kan hente din bestilling og/eller hvis det er i restordre.
Levering af senge/madrasser til ø’er med selvstændig postnr. Og/eller uden fast broforbindelse gælder leveringen kun til afskibningshavnen eller kantstenslevering. Ved levering på adressen til disse øer vil der forekomme ekstra tillæg. Ved køb af komplette senge er der mulighed for levering med Nordfjelds egne montører. Udstillingssenge m.m. Leveres ikke fragtfrit/monteret!
Leveringstiden på lagervarer af senge m.m. Er max 14 dage ved køb af komplette senge til grønland, Levering til grønlands havnen i aalborg, kan efter aftale håndteres af Nordfjeld. Kontakt endelig nordfjeld på info@nordfjeld.dk eller +45 6615 2500 ved spørgsmål. Vi leverer senge til bl.a. Grønland og færøerne.
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler online hos Nordfjeld.dk. Ved fortrydelse skal du selv betale udgiften for forsendelse til Nordfjeld a/s. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare ud af en større ordre.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@nordfjeld.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Når du har givet Nordfjeld besked om fortrydelsesretten, vil vi bekræfte modtagelsen af mailen. Du kan også vælge at benytte dette link til en fortrydelsesformular (åbner i et nyt vindue) og sende med retur. Den finder du også nederst i dette dokument og vedhæftet din ordrebekræftelse.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Bemærk at du har ansvaret for varen indtil den er i hænde på Nordfjelds personale. Gem derfor postkvittering samt evt. Track and trace nummer. Når vi har modtaget varen, vil du modtage en mail, hvor du får oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post.
Dette gælder for senge, madrasser og lign. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 2.000,- dkk.
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betyder det, at du ved fortrydelse af købet kun får en del af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Varen sendes retur til:
Nordfjeld A/S
Tagtækkervej 11
5230 Odense M
Varer der skal fremstilles i specialmål til dig, kan bestilles ved kontakt til Nordfjeld. Disse varer skal forudbetales. Når en vare bliver specielfremstillet efter dine egne personlige specifikationer, bortfalder fortrydelsesretten. Dette accepteres ved bestilling af specialfremstillede varer.
Ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – for eksempel kopi af eventuel forudgående korrespondance. Bemærk, vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav til os. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt i vores butik. Ved at nægte modtagelsen og give os besked herom eller uafhentet pakker kommer retur til os, forbeholder vi os retten til at opkræve evt. reelle omkostninger for returneringen.
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Du har 60 dages ombytningsret én gang på Dunlopillo, NF Premium og Jensen standardmadrasser og gælder kun str. 90×200 cm og inden for samme sortiment. Ombytningsretten gælder ikke topmadrasser, boxmadrasser eller elevationsbunde. Det koster fra kr. 600,- for at få ombyttet hårdhed excl. evt. transport.
Klik her for at læse mere om hvert brands ombytningsrettigheder
Købelovens mangels regler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på Nordfjeld.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, afslag i prisen eller pengene tilbage, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du skal sende en mail med billeder og beskrivelse af problemet, så detaljeret som muligt til info@nordfjeld.dk
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
På udvalgte produkter ydes der sætningsgaranti efter producentens forskrifter. Sætningsgarantien gælder kun hvis sætningen overstiger 2 cm. Garantiperioden varierer alt afhængig af fabrikat, dog max 15 år. Garantien er ikke omfattet topmadrasser.
Efter nærmere aftale skal varen sendes til:
Nordfjeld A/S
Tagtækkervej 11
5230 Odense M
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav eller uden omdeling. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
For at du kan indgå aftale med os på Nordfjeld.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Nordfjeld a/s og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandler i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Direktøren og de ansatte for Nordfjeld a/s har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på Nordfjeld.dk er Nordfjeld A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@nordfjeld.dk.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Din mail videresendes til trustpilot, som udsender en mail på vores vegne. Trustpilot er en anmeldelsessite, hvor du kan give os din mening om at handle hos Nordfjeld.dk, så fremtidige kunder kan læse om din anbefaling. se vores anmeldelse på trustpilot (åbnes i nyt vindue).
Alle priser på websitet er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Priserne ændres løbende – og ofte fra dag til dag. Køber bliver faktureret til den pris, der er gældende på bestillingsdagen. Alle viste priser er inkl. Moms og andre afgifter. Når du handler med Nordfjeld.dk indgås alle aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en kopi mere af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@nordfjeld.dk
Tvister i overensstemmelse med disse vilkår skal afgøres i henhold til dansk lovgivning, med mindre præceptiv lovgivning tilsiger andet.
Du skal være fyldt 18 år for at handle på Nordfjeld.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Har du spørgsmål eller kommentarer herom, så kontakt os endelig på info@nordfjeld.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@nordfjeld.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – https://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20.04.2024
Information
Guides
Vær’ først til at modtage tilbud og nyheder
© 2024 Nordfjeld A/S